Voedingspraktijk
de Wijze Keuze

Voeding, beweging en ontspanning

Stuur een mail

Tips

Hieronder treft u een overzicht van onze tips.
  • Ga 2x per week op de weegschaal staan: maandag om het resultaat van het weekend te bekijken en eventueel te corrigeren en vrijdag om te zien of het gecorrigeerd is. Is het niet gecorrigeerd maak dan verstandige keuzes in het weekend. (let op: als je niet controleert en corrigeert, wordt het moeilijker). Noot: Corrigeer door beter op te letten en je aan de richtlijnen te houden. Vaak lukt het al door de extraatjes in te perken, opnieuw te gaan afwegen als controle of een keer een appeldag te nemen.
  • Ga nooit met een hongergevoel en tenminste na het eten naar de winkels voor je boodschappen.
  • Blijf altijd genoeg water drinken! Vrouw 1,5 liter water en man 2 liter per dag.
  • Probeer te voorkomen dat je trek krijgt door op vaste tijden te eten en de tussendoortjes te nemen (indien nodig). Als je een dag weggaat neem dan de juiste voorbereidingen. Let op voldoende beweging, een half uur wandelen per dag, of nog liever 2 keer een kwartier is al voldoende. Bijvoorbeeld trap lopen in plaats van lift, lopen tijdens pauze, fietsend naar het werk of maak een extra tochtje in het weekend. Bij sporten blijf je gebruik maken van de ongezwavelde abrikozen of de extra crackers met suikervrije jam.
  • Schep voor het diner maar 1 keer op. Eet rustig en kauw goed op de je voeding. Neem de tijd voor een maaltijd en leg tussendoor je bestek even neer. Je hersenen hebben ongeveer 15 minuten de tijd nodig om het signaal te ontvangen dat je verzadigd bent.
  • Onthoud: er zit genoeg natuurlijke suiker in je voeding dus extra is niet nodig.
  • Verleg je streefgewicht niet! Onthoud goed: het is niet erg als je soms wat meer weegt, het is erg als je er niets aan doet!
  • Je lichaam heeft minimaal een jaar de tijd nodig om aan het nieuwe gewicht en voedingspatroon te wennen. Blijf dus alert op verandering in voeding en gewicht. Zou je toch aangekomen zijn bijvoorbeeld na een vakantie of feestdagen, grijp zo snel mogelijk in. Start na de vakantie met een appeldag en eet weer volgens de ingrediëntenlijst en weeg de hoeveelheden af.
  • Denk nooit: “Ik heb levenslang”, iedereen heeft levenslang en iedereen moet eten om oud te worden. Dus zorg dat je voeding goed is en denk daar altijd over na. Maak er een sport van om lekker eten te maken en verbreed je horizon over voeding.

Heeft u vragen?

Voedingspraktijk de Wijze Keuze is 6 dagen per week telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur op nummer 06 - 186 28 018.

Of via email: info@dewijzekeuze.nl

Contact

Voedingspraktijk de Wijze Keuze
Marc Wijshake
Zomertaling 131-8
6601 DW Wijchen

Tel: 06 - 186 28 018.
Email: info@dewijzekeuze.nl

Sla
Eet je gezond!

Door gezond te eten heb je minder snel klachten.

Groenten
Eet je fit

Door gezond te eten voel je jezelf fitter.

Paprika
Eet lekker!

Gezond en lekker eten gaan hand in hand samen.